Stemmen?!

stemmenwoensdag 22 november 2006 19:51

Voor allen die vandaag nog zweven...

Prijzen (1)

Twee prijzen mocht André Rouvoet gisteren in ontvangst nemen. ,,Over de timing van de uitreiking van de prijzen beklaag ik me niet’’, klonk het onderkoeld uit zijn mond. De lezers van de Parlementaire Nieuwsbrief riepen Rouvoet uit tot ,,politicus van het jaar’’. Met 17 procent versloeg hij volgens de redactie ,,met een straatlengte’’ de nummer twee: Wouter Bos (12 procent). Op drie eindigde VVD-kopstuk Rita Verdonk met 11 procent. In een toelichting schrijft de redactie van het jaarboek dat vooral de ,,nuchtere, niet hijgerige’’ toon van Rouvoet de mensen aanspreekt.
De wisselbeker wil Rouvoet een plek geven in de nieuwe kamer van zijn fractie na de verkiezingen.

Prijzen (2)

Alsof het niet op kan werd Rouvoet door ,,hoogopgeleid Nederland’’ ook nog eens tot de ,,ideale lijsttrekker’’ verkozen. Dat onderzoek, onder ruim 3500 hoogopgeleiden, van de Volkskrant en werving- en selectiebureau GITP gaf tal van politici een beoordeling op ,,leiderschap, durf, visie en charisma’’. Lange tijd leek het erop dat de verkiezing van de ideale lijsttrekker door Jan Marijnissen gewonnen zou worden. In de eindfase werd hij door Rouvoet voorbijgestreefd.
BRON: Nederlands Dagblad, woensdag 22 november 2006

Reacties op 'Stemmen?!'