Ongelofelijk!

bloem2woensdag 19 maart 2008 17:50

Ongelofelijk. Dat is kort samengevat wat er deze week allemaal gebeurt.

De meerderheid van de gemeenteraad wil de schuld van Vitesse kwijtschelden.

Ongelofelijk, is de reactie die nu overal klinkt in de stad. We hebben als fractie ervoor gekozen tegen deze sanering te stemmen. We hadden daar diverse redenen voor. Allereerst heeft de ChristenUnie in 2003 al gewaarschuwd voor de onmogelijkheden van het reddingsplan: Het zou verkeerd aflopen. We hebben helaas gelijk gekregen. Ook ontbraken nu alle zekerheden en harde feiten achter het saneringsplan. Wij mochten de cijfers van Vitesse niet inzien!

Voor het college, en de voorstemmers was het redden van Vitesse leidend. En daar zit volgens mij meteen de nieuwe val voor de toekomst. Want als dat nu de reden is om 11 miljoen Euro kwijt te schelden, is dat natuurlijk over korte of langere tijd weer de reden om Vitesse financieel overeind te houden. We zijn er dus nog niet vanaf. Ongelofelijk.

Ongelofelijk is het ook wat je allemaal naar je hoofd kan krijgen als mensen het niet met je eens zijn. Het geschreeuw van de honderden supporters van Vitesse was maandag niet echt een reden om van standpunt te wijzigen…

Overigens wil ik iedereen bedanken die mij via de mail of anders heeft gesteund. Geweldig om te merken dat er zoveel mensen achter ons staan! De bijdrage van ChristenUnie tijdens de raadsvergadering is te lezen onder het kopje “nieuws”.

Het is goed om  te merken dat Arnhemse burgers en instellingen ons steeds meer weten te vinden als het gaat om andere, misschien nog wel belangrijker zaken. Bijvoorbeeld: Getouwtrek om een speeltoestel aan het Helmondpleintje, de gevaren van en zorgen om een kudde van 250 schapen die langs de dijken van Arnhem Zuid zal gaan grazen, de inrichting van de Apeldoornseweg, parkeren in het Spijkerkwartier, zorgen om hele jonge daklozen, kerken die zich bezighouden met maatschappelijke problemen, enz.

Er is gelukkig, behalve het Vitesse-dossier, ongelofelijk veel om mee bezig te zijn en te gaan.

De komende week is er geen politieke maandag omdat het dan Pasen is. Voor mij persoonlijk is dat een geweldig moment in het kerkelijk jaar: De overwinning op alles wat ellendig en dood is in deze wereld. Door Pasen is er weer leven en toekomst mogelijk. Ongelofelijk!