Het Museum, de ChristenUnie en de toekomst

museumwoensdag 27 augustus 2008 22:10

Zoals wel vaker de laatste jaren, begint het politieke seizoen met een drama. De tekorten bij de verbouwing van het museum, de redenen die daar de oorzaak van zijn en alle gevolgen daarvan vormen dit keer de intro. Wat zal de rest van het jaar brengen?

Na de gebeurtenissen van deze week, waaronder het aftreden van wethouder van Bodegraven, hebben we met een deel van de fractie een vroege balans opgemaakt. En erg positief viel die niet uit, want veel vertrouwen hebben wij er niet meer in dat dit college andere, lopende nog grotere projecten wel tot een goed einde kan brengen. Natuurlijk gaat er best veel goed. Maar de teneur van incidentenpolitiek in Arnhem is weinig stimulerend, en zo nu en dan zelfs beschamend.

We gaan als fractie, samen met het bestuur halverwege september twee dagen nadenken over allerhande zaken die zowel fractie als bestuur aangaan. We zullen het zelfs al gaan hebben over de verkiezingen van 2010. Want over een jaar moeten we een start gemaakt hebben met de actualisering van het verkiezingsprogramma, en ook zal dan de kandidatenlijst gestalte moeten krijgen.

Verder is het sowieso goed om weer eens een stapje achteruit te doen en ook je eigen houding en opstelling eens onder te loep te nemen en te laten nemen. Wat is ons doel als politieke partij en wat en Wie is onze drijfveer?

Ik hoop dit jaar weer geregeld mijn weblog bij te houden, en sta daarbij altijd open voor ideeën en reacties.

Een goed politiek jaar toegewenst!