Extra huisvestingplannen voor Confetti school, vervanging van noodhuisvesting, door permanente bouw

Ab Zijlstra
Door Ab Zijlstra op 14 oktober 2022 om 18:36

'Dankzij de jarenlange inspanning van o.a. de ChristenUnie, is er nu  het besluit genomen dat de Noodlokalen van de Dalton School Confetti in Schuytgraaf  binnen afzienbare termijn zullen worden vervangen door permanente gebouwen.
Goed nieuws!! Afgelopen dinsdag 11-okt heeft het college van B&W een raadsbrief naar de raad gestuurd, waarin staat aangegeven dat er grond is aangekocht bij Confetti, voor permanente bouw en ter vervanging van de noodlokalen. Dus deze komen en staat in programmering van de gemeente. Onder andere naar aanleiding van de motie van ChristenUnie en D66 hierover, is er nu eindelijk een besluit hierover genomen.

Wij zijn blij en verheugd dat door onze aanhoudende inspanningen hiervoor, er nu eindelijk zicht lijkt op permanente gebouwen, i.p.v. de noodlokalen die er nu staan. Het is geen gezicht en gaat ten koste van de onderwijskwaliteit van de school. Gelukkig is het college van B&W ook tot dit inzicht gekomen, en is grond aangekocht voor de bouw van de permanente lokalen. Dat is goed nieuws voor de schoolleiding, de onderwijzers, ouders en leerlingen van deze school. Laten we hopen dat snel begonnen gaat worden met de bouw van deze lokalen.'

Labels: