Het eerste jaar in de politiek door de ogen van Dirk Malda

Dirk Malda.jpg
Door Dirk Malda op 31 maart 2023 om 19:33

Het eerste jaar in de politiek door de ogen van Dirk Malda

We zijn alweer een jaar onderweg sinds de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022. Mijn eerste jaar in de politiek.

Na de verkiezingen hadden we een teleurstelling te verwerken, namelijk dat we van twee naar één raadszetel zijn teruggegaan als ChristenUnie Arnhem. Gelukkig bestaat er de mogelijkheid in Arnhem om een steunfractie van nog eens drie leden te vormen. Samen met Ab Zijlstra en Rick Jansen mogen we Natalie ondersteunen in de fractie. Ook hebben we nog andere vrijwilligers die meedenken en een bestuur die ons actief bijstaat in ons werk. Wekelijks hebben we een fractievergadering en daarnaast nemen we deel aan commissies, waarin we onze mening kunnen vormen over onderwerpen die op de agenda staan. Dankzij de veelheid aan onderwerpen die in Arnhem spelen en de goede samenwerking in de fractie kan ik terugkijken op een mooi en leerzaam jaar. Het is een groot goed dat we als ChristenUnie ons geluid mogen laten horen met als drijfveer om stukje van de liefde die God heeft voor de mensen in Arnhem letterlijk handen, voeten en een stem te geven. We willen ons sterk maken voor mensen die steun nodig hebben en voor een veilig, groen en gezond Arnhem. Ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van deze fractie om dit mooie werk te kunnen doen en zie uit naar de komende jaren waarin we ons werk mogen voortzetten.

Labels: