CU goed van start: Arrien Sietsma winnaar eerste verkiezingsdebat

startblokwoensdag 02 december 2009 12:44

Bron: De Gelderlander woensdag 2 december 2009

Arrien Sietma van de ChristenUnie en Gerrie Elfrink van de SP beloofden gisteravond tijdens het Arnhemse sportdebat glashard dat er wat hen betreft niet bezuinigd wordt op “breedtesport” (vrijetijdssport) in de stad. Daar kunnen we ze aan houden, mochten ze na de verkiezingen in het college komen. De andere partijen gaan wel bezuinigen.

Kijk, dat schept duidelijkheid en daar is zo’n debat ook voor. Dan weet de kiezer waar hij te zijner tijd op moet stemmen. Het debat in het auditorium van de Hogeschool Arnhem Nijmegen van gisteravond was er een in een serie die NOC*NSF en twee andere organisaties in de aanloop naar de verkiezingen houden in heel Nederland. De vakkundige gespreksleider mocht er dan ook zijn: Tom van ’t Hek, oud-hockey-international, broer van Youp en de presentator met het herkenbare stemgeluid van Langs de lijn.

Gedebatteerd werd over vijf thema’s: de al dan niet noodzakelijke professionalisering van sportclubs, bewegingsonderwijs, accommodatiebeleid, samenwerken tussen sport, buurt en school en de onvermijdelijke bezuinigingen die op de gemeente af komen.

Als winnaar van dit eerste verkiezingsdebat wees oud-staatssecretaris Clémence Ross, die het debat moest beoordelen, Arrien Sietma aan, de nummer 2 op de kandidatenlijst van de ChristenUnie. “Een jong talent met stevige en dappere stellingen.” Hij kreeg een kus en een beker van haar.

Reacties op 'CU goed van start: Arrien Sietsma winnaar eerste verkiezingsdebat'