Berichten geschreven door Rick Jansen

1. Rick Jansen
    Door Rick Jansen op 3 oktober 2023 om 23:28

Wijkmedia in Arnhem op de kaart

De afgelopen periode is Rick bezig geweest met de wijkmedia in Arnhem. Alle wijken in Arnhem hebben een wijkkrant en veel van hen hebben ook een wijkwebsite en een pagina op de belangrijkste social media (vaak Facebook en X). Een tijd geleden bereikten ons berichten dat het niet goed ging met deze wijkmedia. In een aantal wijken vreesde men dat wijkkranten moesten stoppen vanwege financiële problemen, anderen hadden moeite met het vinden van vrijwilligers voor dit specifieke werk.

Lees meer over "Wijkmedia in Arnhem op de kaart"

2. Rick Jansen
    Door Rick Jansen op 27 juli 2023 om 23:12

Rondetafelgesprek wijkmedia

Op 5 juli organiseerde de gemeenteraad op initiatief van fractievolger Rick Jansen  een rondetafelgesprek over wijkmedia. Hij was in de maanden daarvoor veelvuldig in gesprek gegaan met redacteuren van wijkkranten, -websites en - social media om te horen hoe het met hen ging. Van een aantal had hij al gehoord hoe moeilijk zij het hadden om het hoofd boven water te houden.

Lees meer over "Rondetafelgesprek wijkmedia"

3. Rick Jansen
    Door Rick Jansen op 14 februari 2023 om 00:14

Cursus “Geloof in de politiek”

Voor christenen in Arnhem en omstreken organiseren wij, ChristenUnie Arnhem, tussen 28 maart en 18 april een cursus van vier weken: “Geloof in de politiek”

Lees meer over "Cursus “Geloof in de politiek”"

4. Huize Vrijland2.jpg
    Door Rick Jansen op 30 juni 2022 om 23:08

Voorgenomen sloop Huize Vrijland voorkomen

Op 19 mei berichtte de Gelderlander dat Defensie van plan is om Huize Vrijland aan de Koningsweg te slopen. In een reactie daarop verwoordde Vereniging Stadsschoon waarom het juist niet moet worden gesloopt en behouden moet blijven voor de stad.

Lees meer over "Voorgenomen sloop Huize Vrijland voorkomen"

5. 16 maart Stemmen.png
    Door Rick Jansen op 18 februari 2022 om 12:55

KiesKompas Arnhem

Op 16 maart 2022 mag je stemmen voor de gemeenteraad. Op deze dag kun jij meebeslissen wie er in de gemeenteraad komt. Weet jij niet zo goed wat de gemeenteraadsverkiezingen inhouden, op wie je kan stemmen en waar je je stem kunt uitbrengen? Gebruik dan het KiesKompas!

De ChristenUnie is een politieke partij die, gedreven door het geloof in Gods liefde voor mensen, verantwoordelijkheid neemt voor het bestuur van ons land. Met onze idealen willen we impact hebben, met daarbij altijd oog voor jou.

Lees meer over "KiesKompas Arnhem"
  6. Beste raadslid NL
    Door Rick Jansen op 16 februari 2022 om 21:46

Nathalie Nede genomineerd als beste raadslid van Nederland

Om de ruim 8000 raadsleden in de spotlight te zetten, wordt er in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen ‘de beste raadslid van Nederland’-verkiezing georganiseerd. Dag en nacht werken de raadsleden aan alles wat er lokaal speelt: van goede zorg tot veiligheid op straat. En… onze lijsttrekker Nathalie Nede is ook genomineerd.

Lees meer over "Nathalie Nede genomineerd als beste raadslid van Nederland"
  7. Header ChristenUnie Arnhem.png
    Door Rick Jansen op 23 december 2021 om 10:01

Nathalie Nede nieuwe fractievoorzitter van de ChristenUnie Arnhem

ChristenUnie raadslid Nathalie Nede heeft per 22 december 2021 het fractievoorzitterschap overgenomen van Daniël Becker. Nathalie Nede is raadslid vanaf 2018 en lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.

Lees meer over "Nathalie Nede nieuwe fractievoorzitter van de ChristenUnie Arnhem"